CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, May 16, 2008

~a trip to genting~

ari tuh kalo x silap kitorang gi genting 7 april hari isnin....aku dgn Amal bertolak dari KL Central ke Batang Kali..si Kaede dgn Maryam lak dh sampai umah Yana mase ptg Sabtu..so smpai kat stesyen komuter Btg Kali,bpk Yana ngn bdk2 ni dtg jemput kitorg..then bermulalah ekspedisi ke Genting....

Dalam 15 mnt perjalanan,kitorg pun smpai kat Genting Skyway..naik cable car je la..sbb bpk Yana nk g keje..mule2 nk suruh Yana yg drive tpi kitorg takut kang x smpt smpai Genting,msuk kubur lak..hehe..so kitorg pun beli tiket and naik la cable car..gayat ke?aku rase biase je kot...

Kemudian,kitorg pun smpai la kat Genting Theme Park..Da 1st thing yg kitorg buat of kos la beli tiket..tpi aku,Amal ngn Yana je la yg beli coz si Kaede ngn Maryam gne tiket diorg beli pakej dri KL Central..mahal la plak..RM51..cable car RM10 pegi balik..erm..xpelah..enjoy punye pasal.. Bile dh beli tiket,kitorg pun rncang nk simpan beg la..beg kitorg penuh ngn makanan je..mak Yana bwkkn dari rumah..kitorg pun berjln2 la carik locker beg.........ok..smpai kat locker beg terbeliak mate kitorg semua..mak aih..RM3 per locker???mahal siot..slalu 50 sen je..dhla kat locker beg tu kitorg kne ngorat ngn abg locker..kate Maryam muke abg locker tu cam Anuar Zain...pulak tu nk simpan beg pun byk probs..Amal masukkn duit tpi kne telan la..adoi..mcm2..
cerita berikutnye akan disambung oleh Yana sbb internet rumah aku ni slalu jammed..

-Sang Ratu-

Ok,i'm here..activity pertama selepas dingorat ialah Roller Coaster Indoor..aku x men pun..aku tukang jg beg2 bdk ber4 ni ha..aku kat sane jd tourist guide jer..mls nk men..(sbnrnye aku ni cpt mabuk2)..then lepas je mereka ni turun dri roller coaster,kitorg men keta langgar lak..sakit pinggang..adeh...yg game ni aku join la sbb x memabukkn..pastu Kaede sarankn kitorg men outdoor sbb tkut ptg2 nnt panas..ok la..kitorg pun g kat outdoor themepark..sementara tunggu Amal,Kaede ngn Maryam g toilet..aku ngn Mad usha2 la sekeliling..(mne la tau ade org ensem ke..)haha..skali tgh2 usha tu,mmg jmpe pun..Harimau ngn ape tah maskot kaler PINK tu.. aku yg semmgnye x ske kaler ni ajak la diorg amek gmba ngn Harimau..gatal siot harimau tu..die amek kesempatan nk peluk2,salam2..Kaede salam je rimau tu..die ngn Maryam amek gmba dlu.. Part aku,Mad ngn Amal lak..kitorg siap ckp kat rimau tu "HARAM..HARAM.."..pkcik yg tgh dok kat krusi seblah tu lak gelak2 je..pastu kitorg truskn jln2..smpai la kat Ship Adeh..aku dipaksa naik ship tu..aku mle2 x nk..tpi cam nk try..smpai tgh2 bratur aku rase cam nk lompat pagar tu sbb cuak..aku riso kalo aku termuntah je..kalo muntah,malu jer..adess..naik je la..pdn muke Mad sbb aku asek peluk+pukul2 die ats ship tuh..Maryam ngn Kaede enjoy gile jerit2..Amal lak gelak2 je la..korg mst igt kn gelak Amal cane..
Then,bdk2 ni g lak kat main pusing2 tu..ape tah name die..aku x igt..aku cm bese la..jd bibik jg beg diorg..pergh..aku yg kat bwh ni pun nk muntah tgk diorg,apetah lg diorg yg kat ats tu..pas trun tu x serik2 lgi diorg smbung lak naik tren ape tah..dasat gak bdk2 ni enjoy eh? pastu Amal, Kaede ngn Maryam smbung lgi naek roller coaster..Mad temnkn aku jd penjga beg..hehe..thnx Mad..Pastu smbung msuk Pirate House..Kaede-Maryam,aku-Amal,Mad sorg2.. bajet ngeri la sgt.. Amal asek kate takut..takut..die siap pejam2 mata lagi..aku ye2 la carik hantu..igtkn ade keranda ke,rpenye bunyi je lbeh..xde bnd yg menakutkn lngsung..adeh..

Pastu rehat jap..solat Zohor..then diorg nk naik Naga Gila pnyer roaller coaster..tgk2 tutup sbb ujan..jmpe org Korea..bajet je dak2 ni ucap 'Annyong Haseyo'..org korea tu terpinga2 jer..mst die igt kitorg ni x btul..huhuhu..then ok la,lunch jap..(mase lunch jmpe Abg Locker ngn awek abg tu). Lps lunch msuk Snow World..indoor lak..pergh..mahal nk mmpos..RM17 sorg..aku nk sgt msuk main snow..so msuk je la..kat Snow World tu lgi lawak..wakakaka..kat situ men la pelampung turun gelongsor salji..sian Maryam..mase die nk turun tu,aku tersepak pelampung die..(sbnrnye aku nk terjatuh)..die pun dgn x ready tergelongsor..waa..bhy gile..sory Maryam..sampai sarung tgn tercabut..wakakaka..then Amal men2 gelongsor bdk2 kecik..die bleh la,sbb bdn die kecik.. Pastu Kaede lak kne ngorat ngn abg cameraman..rasenye kitorg ni ade aura charming la.. ramai sungguh nk ngorat kitorg..(prasan2)..pastu melayang la RM30 utk duit gmba..mahal la amat..

Then kuar outdoor theme park balik..diorg men Naga Gila tu..aku tukang amek gmba..lps tu shopping2 jap..saje tgk2 barng,solat Asar lak..pastu Amal nk men space shot a.k.a Solero.. Aku ngn Mad x main..mmg dak2 3 org ni x tkut mati..pergh..tinggi tu..mase nk turun tu,Maryam nk tersepak kepala abg yg jg tu..adeh..Maryam..Maryam..sian brother tu..

Pastu dh abeh round2,baru la kitorg balik umah aku balik..kat cable car Ain tunggu,ye la umah die kan dekat jer..pastu diorg tido lg 1 mlm kat umah aku..esoknye baru balik umah masing2.. Thnx a lot sbb sudi gak dtg umah aku..

Erm..kitorg nk mtk maaf kat bdk2 dorm yg lain sbb x heboh2 g percutian ni..reasonnye is keta x muat..ari tu pun diorg cam sardin..naseb la,tym tu aku xde lesen lgi..mmpos lak bdk2 ni kalo aku yg drive..x smpt smbung blaja kang..tpi kalo ade mase nnt kiter g lagi,ok? Genting x best..ape kate kiter wat percutian kat Overc ke,Pulau ke,best gak..ade umur pnjg kiter hang out together 1 dorm,deal?















2 comments:

Anonymous said...

deal!!!blh gak tp itu kalo umur pjg..insyaallah..weih yana lwklah korg ni..yg g tegur org korea tuh bakpenyeee?meme lah dorg pelik..aduii..yana nape x tgkp gmba mase kt salji tuh..ala nak tgk..papepon..enjoy lah dgr citer nih..byk gak tnpt korg g ek..smpi rmi yg nk usha..huahuahuahhahahaha..eh eh yana x leh..dye kan dh ad org 'bookoing'!hehehe jgn mare syg...! ~zatie~

Anonymous said...

uhuhuhuhu!!!!!!!!!nak ikut..nak ikut..heheheh..len kali jom lepak sesame..